Fotografia produktowa – sukces Twojej reklamy

Z czego składają się reklamy? Te naprawdę dobre, przykuwające uwagę? Elementów jest kilka: tytuł, treść, tło i fotografia. Które z tych elementów są najważniejsze dla skutecznej reklamy? Nie trzeba długo się zastanawiać, aby odpowiedzieć: pogrubiony, napisany dużą, najlepiej kolorową, czcionką tytuł i zdjęcie. Fotografia, spośród tych dwóch elementów, pełni jednak ważniejszą rolę.
Kiedy potencjalny klient ogląda ofertę interesujących go produktów, zanim przeczyta opis, zanim nawet popatrzy na cenę, zwraca uwagę na zdjęcie towaru. To ono decyduje o tym, czy oglądający zainteresuje się produktem, a w konsekwencji postanowi, że chce stać się jego właścicielem. Opis, nawet najlepszy, sam w sobie nie stanowi wystarczającej reklamy. Najpierw bowiem trzeba zdobyć uwagę klienta – bez tego nie poświęci on czasu na treść reklamy.
wedliny
Dlatego też tak ważna jest fotografia – a dokładnie jedna z gałęzi tej dziedziny: fotografia produktowa. Czym jest fotografia produktowa? To fotografia, która zajmuje się, jak wskazuje na to nazwa, robieniem zdjęć produktów. Dzięki ich odpowiedniemu wyeksponowaniu zwiększa w ten sposób siłę reklamy. Choć wydaje się to oczywiste, wielu zdaje się o tym zapominać. A przecież wystarczy przypomnieć sobie reklamy, które na nas zrobiły największe wrażenie: fotografia apetycznego batonika ze smakiem zjadanego przez modelkę na dłużej pozostanie nam w pamięci niż zdjęcie, na którym jest tylko opakowania wafelka. Fotografia, która eksponuje blask i urok złotego pierścionka łatwiej przekona nas do zakupu niż zwykłe, zrobione przez amatora zdjęcie tego samego pierścionka. Przykłady można mnożyć w nieskończoność. Każdy z nich tylko potwierdzi podstawowe zdanie: aby tworzyć skuteczne, przekonujące do zakupu produktu reklamy, warto poświęcić trochę więcej czasu i środków i zdecydować się na profesjonalną sesję zdjęciową. Inwestycja się opłaci, bo dobra fotografia przyciągnie o wiele więcej klientów.

Artykuł powstał dzięki MBV – Agencja Reklamowa

Log in