Kiedy i jak publikować na Instagramie?

Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki marketingowe na Instagramie, nie powinniśmy po prostu publikować postów wtedy, kiedy akurat mamy na to czas lub przyjdzie nam na to ochota. Podobnie jak inne strategie marketingowe również budowanie wizerunku marki czy zwiększanie zainteresowania klientów jej produktami w mediach społecznościowych takich jak Instagram to ciężka praca, którą należy odpowiednio rozplanować, aby przyniosła wymierne rezultaty.

Kiedy publikować posty na Instagramie?

Odpowiedź na to pytanie znajdziemy na blogu Agencji PR E.C.H.O Communications. Badania pokazują, że profile mające najszerszy zasięg oraz największą liczbę obserwujących i odwiedzających publikują posty średnio 1,5 raza dziennie – przy czym mówimy tu oczywiście o regularnym publikowaniu 1-2 postów na dobę, a nie o wrzuceniu naraz 15 różnych zdjęć jednego dnia i braku aktywności przez kolejny tydzień czy półtora. Dlatego też ważne jest to, aby zawsze mieć w zanadrzu jakiś content w postaci zdjęcia czy filmiku, który możemy opublikować w momencie, gdy nie mamy akurat żadnych nowych informacji związanych stricte z działalnością naszej marki.

Należy również odpowiednio rozplanować godziny publikacji poszczególnych postów. Tu musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim średni czas aktywności on-line naszych docelowych obserwatorów. Marki kierujące swoją ofertę do młodzieży mogą więc skupić się na dodawaniu nowych postów rano, czyli w czasie, gdy młodzi ludzie przeglądają Instagram na szkolnych przerwach, a firmy zajmujące się działalnością skierowaną na przykład do młodych matek powinny myśleć o publikacji contentu w porach odpoczynku dzieci – na przykład wieczorem, kiedy teoretycznie każda matka ma wreszcie chwilę dla siebie. Profile skierowane do młodych ludzi pracujących w korporacjach mogą wybrać na publikację przede wszystkim godziny typowe dla podróży do pracy, powrotu z pracy czy przerwy na lunch.

Warto także planować odpowiednio posty okolicznościowe – z okazji rozpoczęcia wakacji, świąt czy nawet początku lub końca weekendu. Instagram nie jest medium czysto informacyjnym, a budowanie marki za pomocą założonego na nim profilu wręcz powinno być oparte na przekazywaniu emocji i przedstawianiu „ludzkiej twarzy” marki – takiej, która w poniedziałek rano cierpi nad trzecią kawą, a w piątek wieczorem już planuje relaks w wybrany przez siebie sposób.

Aby wypromować swój profil, powinniśmy także pamiętać o tym, by przekaz prezentowany w publikowanych przez nas materiałach był w pełni spójny. Dobrze jest również pomyśleć o stałej szacie graficznej w postaci choćby określonego fontu czy kolorystyki, co sprawi, że już na pierwszy rzut oka nasze posty będą wyróżniały się w feedzie i będą łatwo kojarzone z naszą marką. Najważniejsze jest jednak przede wszystkim regularne publikowanie contentu.

Tagged under:

, ,

Log in