
Strona internetowa w reklamie firmy
Jakie wymagania stawia przed firma reklama internetowa? Czy mała firma może sobie pozwolić na brak strony internetowej, która jest odbiciem firmy w wirtualnym świecie?
Utarło się przekonanie, że obecność firmy w internecie jest niemożliwa bez własnej strony internetowej? Czy tak jest naprawdę, czy strona internetowa załatwia nam całą obecność w sieci? A może są inne formy zaistnienia w internecie, do których nie trzeba strony internetowej? Odpowiedź nie jest prosta, a ponadto w dużej mierze zależy od branży. W każdym razie jest bardzo dużo rozwiązań, które można skalować w zależności od potrzeb i budżetu.
Rozważmy na początek przykład małej lokalnej działalności usługowej, fryzjer, kosmetyczka, hydraulik, elektryk. Jeśli utworzą swoją stronę w portalu social media, na przykład na Facebooku, to za jego pośrednictwem mogą prezentować ofertę i komunikować się z klientami nawet przez smartfona. Nie zawsze będzie to wygodne rozwiązanie, ale wystarczające na początek. Jeśli ruch w interesie będzie wystarczający, to wiele osób zatrzyma się na tym etapie. Nie będą rozwijać firmy zadowalając się tym co osiągnęli. Pozostali będą chcieli zrobić krok do przodu, a do tego obecność na Facebooku to za mało. Żeby zaistnieć w wyszukiwarkach albo innych portalach reklamowych potrzebna jest własna strona internetowa. Będzie ona centralnym punktem obecności w internecie, a wszystkie reklamy będą kierować właśnie do niej (jak zrobić stronę www – https://pageandshop.pl/).
Bardzo wiele zależy od tego jak będzie zbudowana strona internetowa firmy. Firmowy serwis musi zawierać wszystkie istotne informacje o firmie, dane kontaktowe, powinna prezentować ofertę, a nawet umożliwiać zakup lub zamówienie usługi. Z drugiej strony ważne są pewne właściwości strony, za którymi stoi technologia wykonania. Architektura strony oraz nawigacja po stronie powinna być prosta i czytelna, te sprawy zależne są od zastosowanego systemu zarządzania treścią oraz wykonawcy strony. Strona internetowa musi działać szybko, również jej wersja mobilna oglądana głównie na smartfonach. Wszystkie reklamy będą kierować do właściwej podstrony z oferty albo specjalnej dedykowanej strony np. ze specjalną ofertą lub promocją. Wykonanie strony można powierzyć specjalistom, można również zając się tym samemu. Optymalne rozwiązanie to skorzystanie z kreatora stron w abonamencie miesięcznym wraz z hostingiem i domeną (oferta – https://pageandshop.pl/web/page/oferta)
Posiadanie własnej strony internetowej ma również tę zaletę, że aktualizujemy tylko ją, poza oczywiście danymi adresowymi w portalach social media. W ten sposób w innych portalach, w reklamach zawsze odnosimy się do aktualnych informacji na stronie, bez konieczności uciążliwej zmiany na wielu podstronach. Własna strona internetowa uzupełniona o konto na Facebooku, wpis w Google Maps oraz ewentualnie konto na YouTube to znakomita podstawa do większości działań reklamowych w internecie. Ważne jest to, że strona internetowa nie musi być początkiem tych działań, ponieważ adres internetowy możemy uzupełnić później. Jednak bez strony internetowej trudno sobie wyobrazić marketing w wyszukiwarkach internetowych, który jest w wielu przypadkach najważniejszym źródłem ruchu.